HILVERSUM - Ruim acht op de tien Nederlanders (82 procent) kent de benefietactie 3FM Serious Request. In 2008 was dit nog 79 procent. Dit blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau De Vos en Jansen die 3FM dinsdag bekendmaakte.

De actie bereikte vorige maand 10,6 miljoen Nederlanders via radio, tv en internet en dat is evenveel als vorig jaar. Volgens 3FM bereikte de zender met de actie 75 procent van de Nederlanders van tien jaar en ouder.

Luisteraars in de doelgroep van 3FM beoordeelden de benefietuitzending vanuit Groningen met het rapportcijfer 7,7.

Groningen

Tijdens Serious Request sloten de dj's Giel Beelen, Gerard Ekdom en Annemieke Schollaardt zich een week lang op in het zogenoemde Glazen Huis dat dit jaar voor het eerst op de Grote Markt in Groningen stond.

Tot kerstavond maakten ze zes dagen lang radio en aten daarbij niet. De radiomarathon leverde een recordbedrag van 7.113.447 op voor de bestrijding van malaria.

Website

Het aantal unieke bezoekers van de speciale website steeg van 623.000 in 2008 naar 866.000 in 2009. Via internet konden bezoekers de verrichtingen van de dj's in Groningen volgen, platen aanvragen en bieden op bijzondere veilingitems.