AMSTERDAM - De Franse modeketen Louis Vuitton heeft niemand minder dan Madonna weten te strikken voor zijn nieuwste campagne. De Queen of Pop werd door de wereldberoemde fotograaf Steven Meisel gefotografeerd in een Franse cafésetting.

Madonna werkte al eens eerder met hem samen. Zo maakte hij foto's voor Madonna's befaamde boek 'Sex'. De plaatjes die Meisel heeft geschoten voor de nieuwe Vuitton-campagne zullen vanaf februari in de bladen verschijnen.

Hoofdontwerper Marc Jacobs vindt het fantastisch dat men Madonna heeft weten te strikken. "Ik wilde een krachtige campagne, sensueel en heel sferisch. Daarvoor hadden we de ultieme entertainer nodig, en voor mij is dat Madonna", aldus Jacobs.

Kritiek

Vanuit verschillende hoeken is al kritiek geuit op de foto's. Hoewel Madonna op haar vijftigste nog steeds strak in haar vel zit, zouden de kiekjes wel erg zijn bewerkt met Photoshop.

Madonna zal er in elk geval niet mee kunnen zitten. Volgens de geruchten zou deze samenwerking haar meer dan vijf miljoen dollar opleveren.

Louis Vuitton strikt Madonna