AMSTERDAM - Het is nog niet definitief, maar binnen het nieuwe bedrijf van Paul de Leeuw, EVA Media, wordt hard nagedacht over een magazine rond zijn persoon. "Het is een ontzettend interessante gedachte", vindt woordvoerder Martijn van Schieveen.

"Het is eigenlijk nog te vroeg om er iets over te zeggen, want we hebben nog niet eens besloten of het magazine er wel komt. Over een paar weken weten we meer", schuift Schieveen de beslissing voor zich uit. Maar als het er dan toch komt, wordt het in elk geval geen Linda, weet hij zeker.

Nieuws

Paul en de zijnen vinden dat het wel iets nieuws moet toevoegen in de bladenschappen, omdat er al genoeg glossys zijn waar een bekende Nederlander zijn naam aan heeft verbonden. "Aan dat soort bladen hebben we niets toe te voegen. Als er iets komt moet het wel iets nieuws zijn", zegt Schieveen.

Over de invulling van het magazine wordt nu nagedacht, geeft Schieveen toe. "Het ligt voor de hand een magazine te maken rond de persoonlijkheid van Paul de Leeuw, maar daar heeft hij dan al weer een programma voor."

Mix

"Ik kan me juist voorstellen dat we daarbuiten denken. We weten het nog niet precies. Het kan een mix worden."

Het nieuwe mediabedrijf van Paul de Leeuw bestaat uit verschillende onderdelen en daar is de uitgeverij er een van. Daarin past het uitbrengen van dvd's, cd's, merchandising en waarschijnlijk dus ook het magazine, waar in elk geval volop over wordt nagedacht.