AMSTERDAM - Geert Hoes is afgelopen nacht opgeschrikt door een brand in zijn woning in Boxtel. Dat vertelde de Shownieuws-presentator donderdag in zijn eigen programma. "Toen ik wakker werd, rook ik een brandgeur. De woonkamer stond helemaal in brand."

"Ik heb direct 112 gebeld en ben naar buiten gerend", zei de presentator. Helaas was het te laat, want zijn huis is onbewoonbaar verklaard. "Ik had allemaal nieuwe spulletjes. Die kan ik weggooien." Hoes kocht het stulpje in het Noord-Brabantse plaatsje vier maanden geleden.

Geschrokken

De gebeurtenis is Hoes niet in de koude kleren gaan zitten. De presentator liet weten erg geschrokken te zijn. Bovendien kampte hij bij het verlaten van de woning met lichte ademhalingsproblemen. De presentator is donderdag wel gewoon aan het werk gegaan.

De brand ontstond volgens de brandweer waarschijnlijk in elektrische apparatuur. Op het moment van de brand was de presentator alleen in het huis. Waar de presentator donderdagnacht slaapt, werd tijdens de uitzending niet duidelijk.