Pinterest wil de komende tijd nog niet naar de beurs

In tegenstelling tot andere tech-startups wil Pinterest voorlopig nog niet naar de beurs.

Steeds meer 'unicorns', startups zonder beursnotering die meer dan een miljard dollar waard zijn, gaan naar de beurs. Bij Uber, Airbnb, Spotify en Snapchat liggen de plannen er al. Prikbordsite Pinterest wil daar voorlopig nog niet in mee.

Dat zei Pinterest-topman Ben Silbermann in elk geval bij een evenement van The Wall Street Journal. Vooralsnog ligt de focus op het uitbouwen van de inkomsten uit advertenties.

Silbermann bevestigde dat zijn bedrijf voor 2016 verwacht een omzet van 300 miljoen dollar te draaien, het drievoudige van 2015. De omzet komt vooral uit advertenties die Pinterest draait op de desktopsite en de mobiele app.

Geldschieters hebben ongeveer 1,3 miljard dollar gestoken in Pinterest, waarvan de waarde op grofweg 11 miljard dollar wordt geschat. Het platform heeft zo'n 150 miljoen gebruikers. Dat is 50 procent meer dan een jaar geleden, maar blijft ver achter bij andere sociale mediasites als Facebook en Twitter.

Een nieuwe verdienstrategie moet zitten in het verkopen van producten via Pinterest. Aanbieders kunnen een klikbare 'pin' krijgen, waarmee de gebruikers met een simpele druk op de knop een product kunnen kopen dat ze interessant vinden.

Tip de redactie