'Vrouwen raadplegen vaker media voor aankoop woonproducten'

Mannen en vrouwen oriënteren zich in het aankoopproces van meubels en woonaccessoires op verschillende manieren. Vrouwen gaan vaker op zoek naar inspiratiebronnen dan mannen. 

Dit blijkt uit onderzoek van Sanoma/SBS onder 2.000 consumenten, uitgevoerd door onderzoeksbureau Ipsos.

Bij het gericht zoeken is voor mannen een bezoek aan de winkel (43 procent) een zeer belangrijke bron. Vrouwen oriënteren zich liever via verschillende media.

Ruim 37 procent van de ondervraagde vrouwen leest bijvoorbeeld regelmatig een woonblad, tegen 23 procent van de mannen. Verder doen vrouwen inspiratie op voor home deco aankopen via reclamefolders  en online media. 

Ook de mening van familie, vrienden en kennissen telt bij vrouwen mee: hun mening is zelfs even belangrijk als het advies van de winkelverkoper.

NUlifestyle op Facebook

NUlifestyle op Facebook
Een selectie van het laatste lifestyle-nieuws in uw tijdlijn?

Volg ons op Twitter

Mail de redactie

Mail de redactie
Vragen, opmerkingen of tips voor de lifestyle-redactie van NU.nl? Mail: lifestyle@nu.nl 

Dagelijkse nieuwsbrief

Dagelijkse nieuwsbrief
Elke ochtend rond 6.00 uur weten wat het nieuws wordt?
Tip de redactie