Thee alleen extra gezond zonder melk

Laatste update:  9 januari 2007 09:01 info

LONDEN/PARIJS - Het drinken van zwarte thee kan het risico op hartkwalen en beroertes verkleinen, maar alleen als geen melk wordt toegevoegd. Dit blijkt uit een onderzoek van Duitse wetenschappers dat dinsdag is gepubliceerd in het European Heart Journal.

Foto:  Chris Heijmans

Volgens de cardiologen van het Berlijnse Charité-ziekenhuis kunnen de zogeheten catechines in de thee weliswaar, zoals eerder onderzoek ook al suggereerde, het risico op hartziekten verkleinen doordat zij de flexibiliteit van de bloedvaten vergroten. Dat effect wordt echter teniet gedaan doordat proteïnes in de melk het catechinegehalte van de thee doen afnemen.

Reageer op dit artikel:
Stuur door:
Deel artikel:
 

Eerdere berichten

Eerder

Zonne-energievliegtuig

De Solar Impulse, het eerste vliegtuig ter wereld op zonne-energie, is donderdagochtend van Zwitserland naar Marokko vertrokken.

Bekijk video

Zonsverduistering

In sommige delen van de wereld was gisteren een zonsverduistering te zien. De verduistering was niet totaal. De maan liet nog een ring van de zon over.

Bekijk video