Walnoten helpen tegen ongezonde vetten

Laatste update:  10 oktober 2006 16:39 info

LONDEN - Het eten van walnoten na de maaltijd beperkt de schade die vet voedsel aan de aderen kan toebrengen. Dat meldde de Britse omroep BBC dinsdag. De omroep baseert zich op een studie van een Spaans ziekenhuis.

Over het algemeen wordt aangenomen dat de aderen door het eten van verzadigde vetten steeds harder worden. Daardoor neemt het risico op hartziektes en -infarcten toe. Uit het onderzoek bleek echter dat walnoten een bijdrage leveren aan het flexibel en elastisch houden van de aderen.

Specialisten waarschuwen echter dat mensen niet moeten denken dat ze alles kunnen eten wat ze willen zolang ze er maar walnoten aan toevoegen. "In plaats daarvan kunnen mensen walnoten beter gebruiken als onderdeel van een dieet met weinig verzadigde vetten", aldus één van de onderzoekers.

Reageer op dit artikel:
Stuur door:
Deel artikel:
 

Eerdere berichten

Eerder

Zonne-energievliegtuig

De Solar Impulse, het eerste vliegtuig ter wereld op zonne-energie, is donderdagochtend van Zwitserland naar Marokko vertrokken.

Bekijk video

Zonsverduistering

In sommige delen van de wereld was gisteren een zonsverduistering te zien. De verduistering was niet totaal. De maan liet nog een ring van de zon over.

Bekijk video