Veel bier helpt mogelijk tegen prostaatkanker

Laatste update:  13 juni 2006 10:42 info

AMSTERDAM - Een bestanddeel van bier lijkt, afgaande op experimenteel Amerikaans laboratoriumonderzoek, te helpen bij het voorkomen van prostaatkanker. Probleem is wel dat het gewenste effect pas optreedt bij de consumptie van rond de zeventien biertjes per dag, wat allesbehalve bevorderlijk is voor de gezondheid.

Foto:  Inertia Stock

Het bestanddeel waar het om gaat is het in hop voorkomende xantohumol, dat een bij het ontstaan van een aantal vormen van kanker, waaronder prostaatkanker, betrokken eiwit remt.

De directeur van de Amerikaanse prostaatkankerstichting, Richard Atkins, noemt het onderzoek bemoedigend en zegt dat het op termijn mogelijk tot de ontwikkeling van een pil zal leiden, maar wijst erop dat het niet raadzaam is om zeventien biertjes per dag te drinken.

Reageer op dit artikel:
Stuur door:
Deel artikel:
 

Eerdere berichten

Eerder

Zonne-energievliegtuig

De Solar Impulse, het eerste vliegtuig ter wereld op zonne-energie, is donderdagochtend van Zwitserland naar Marokko vertrokken.

Bekijk video

Zonsverduistering

In sommige delen van de wereld was gisteren een zonsverduistering te zien. De verduistering was niet totaal. De maan liet nog een ring van de zon over.

Bekijk video