Topshop opent tweede winkel in Amerika

AMSTERDAM - De Britse winkelketen Topshop opent haar tweede vestiging in Amerika in Chicago. De winkel wordt nog groter dan die in New York.

De bijna 15.000 vierkante meter tellende winkel kostte omgerekend ruim ruim 8 miljoen euro. Na Chicago, opent Topshop later in 2011 nog winkels in Toronto en São Paulo. De modeketen is van plan om binnen twee jaar acht tot tien winkels in Amerika te bezitten.

Toch loopt Topshop tegen de verschillen tussen de Amerikaanse en Britse modemarkt aan. “Ongeveer 75 procent gaat goed, maar we hebben nog een hoop te leren", aldus directeur Philip Green tegen WWD.

Sommige kleuren, printjes en categorieën worden dan ook niet in Amerika verkocht. Ook jeans, sneakers en truien doen het in Amerika beduidend minder goed dan in Engeland. Daarentegen verkopen mannenschoenen en mannenpakken juist weer beter in Amerika. “Mannen gaan hier meer gekleed", zegt David Shepherd, manager van Topman, de modewinkel van Topshop voor mannen.

Brits

De winkel in Chicago ademt qua sfeer de Britse Topshops. Op de begane grond verkoopt men kleding, handtassen, accessoires en make-up. In de kelder vindt men de schoenenafdeling, lingerie en de herenmode.

E-commerce

Toppshop’s collectie wisselt razendsnel. De retailer koopt ongeveer 15.000 losse kledingstukken op jaarbasis. Ook op het gebied van e-commerce verwacht Topshop een groei door te maken. Topshop.com levert op dit moment aan 104 landen.

Lees meer over:
Tip de redactie