Nazaat oprichter V&D ziet af van merknaam

Marc Vroom, een nazaat van een van de oprichters van V&D, en media-ondernemer Richard Otto zien af van hun pogingen de merknaam V&D in handen te krijgen.

Een verzoek aan de rechter-commissaris om de verkoop van de merknaam aan onder meer CoolCat-baas Ronald Kahn terug te draaien leverde niets op, zo laten ze woensdag in een verklaring weten.

De twee ondernemers vinden dat hun overnamepoging geen eerlijke kans heeft gekregen van de curatoren van V&D. De rechter-commissaris vindt echter dat alleen schuldeisers bezwaar kunnen aantekenen tegen het optreden van de curatoren.

Otto en Vroom zeggen niet van plan te zijn schuldeisers te benaderen om op die manier alsnog een poging te wagen. Als schuldeisers echter uit eigen beweging juridische stappen ondernemen, dan staan ze er wel voor open alsnog een bod te doen.

Weinig vertrouwen

''We hebben nog steeds weinig vertrouwen dat het biedingsproces op juiste wijze is verlopen, zoals dat curatoren zelf bepalen met wie ze wel of niet zaken willen doen", zeggen Otto en Vroom in de verklaring.

''Maar als de rechter-commissaris onze klacht volgens de wet niet hoeft te behandelen dan zullen we ons daarbij neer moeten leggen."

Serieuze voorstellen

Een woordvoerder stelde eerder namens de curatoren dat zij hebben gekeken "naar de meest serieuze concrete voorstellen die er lagen". Volgens hem heeft Otto alleen in een korte e-mail zijn interesse kenbaar gemaakt, terwijl andere partijen al met uitgewerkte voorstellen kwamen.

"De curatoren zijn er vooral om de beste prijs voor de schuldeisers te realiseren. En onze curatoren hebben daar op de meest zorgvuldige manier het maximale uit gehaald", meent de woordvoerder.

Otto en Vroom hadden met het merk onder meer een webshop en pop-upwinkels willen opzetten. Kahn en zijn twee partners willen met de merknaam V&D ook een webwinkel opzetten en op termijn mogelijk ook weer winkels openen.

Lees meer over:
V&D
Tip de redactie