'Helft Nederlanders deed in afgelopen jaar nog aankoop bij V&D'

Ongeveer de helft van de Nederlanders zegt in de laatste twaalf maanden nog producten of diensten te hebben gekocht bij V&D.

Dit meldt peilingbureau Motivaction dat een naar eigen zeggen representatieve enquête hield onder 1.046 Nederlanders.

Van de mensen die aankopen hebben gedaan, deed 81 procent dat via de fysieke winkel, 4 procent deed dat online en 15 procent wist V&D te vinden via de site en via de warenhuizen.

Blokker zou het meest gaan profiteren van het faillissement van V&D. 67 procent zegt voor huishoudelijke artikelen naar Blokker te gaan. Verder worden in de peiling ook HEMA en Action genoemd. Voor elektronische producten zeggen consumenten de MediaMarkt, Bol.com en Coolblue te overwegen.  

De helft van de ondervraagden verklaart al jaren te hebben gezien dat het achteruit ging met de V&D. Zo'n 79 procent vindt het jammer dat de V&D is verdwenen. 

Video: Hoe werkt een faillissement?

In 60 seconden: Hoe werkt een faillissement?

Animatie: In60seconds

Lees meer over:
V&D

V&D

V&D
Waarom we V&D niet zomaar zullen vergeten.

V&D-panden

V&D-panden
Steeds meer voormalige panden van V&D vinden een nieuwe bestemming. Een overzicht. 
Tip de redactie