'Aantal klachten over hoge servicekosten in Utrecht stijgt'

Het aantal klachten dat gemeld is bij Huurteam Utrecht over te hoge servicekosten is sinds 2015 verdriedubbeld: 150 ten opzichte van vijftig.

Daar komt bij dat het lang duurt om servicekosten terug te krijgen, meldt het AD.

Het Huurteam Utrecht is bedoeld voor alle klachten van huurders over woningen, huurprijs of huisbaas. De servicekosten (gas, licht, water, televisie, internet en schoonmaak) blijken vaak de pan uit te rijzen.

Sinds twee jaar is het niet meer mogelijk om van te voren bij de huurcommissie te toetsen of de servicekosten redelijk zijn. Nu kunnen huurders alleen achteraf de hoogte van servicekosten aanvechten.

Ook kost het in totaal anderhalf jaar voor de huurder de te veel betaalde servicekosten terugkrijgt, stelt Huurteam Utrecht.

Lees meer over:

Mail de redactie

Mail de redactie
Heeft u tips of opmerkingen over het regionale nieuws op NU.nl? Mail dan de redactie op:
Tip de redactie