Stadhuisbrug heeft cultuur- en reclamezuil

Op de Stadhuisbrug in Utrecht is vanmiddag een grote, digitale reclamezuil onthuld. Op het bord worden evenementen, het weer, tweets en reclame getoond. Ook worden er meldingen op vertoond bij rampen.

Wethouder Kees Geldof onthulde de paal vanmiddag. Hij ziet het ‘reclame- en publieksinformatiepaneel’ als een toevoeging voor de stad, maar laat tegelijkertijd weten dat de Utrechters dat zelf beslissen door het bord te gaan gebruiken of niet. 

Het is de bedoeling dat er in de toekomst meer van dit soort palen komen. Dan zouden ze ook ingezet kunnen worden voor het aansturen van grote menigtes op dagen als Koningsdag.

Joris Duindam, die namens ontwikkelaar JCDecaux aanwezig was, laat weten dat er al twintig van dit soort palen in Amsterdam staan. Eerst konden ze daar op de nodige scepsis rekenen omdat het niet past in het oude straatbeeld. Maar inmiddels worden ze daar met name door ondernemers omarmd.

Tip de redactie