Utrecht heeft met U-type eigen lettertype

De Regio Utrecht heeft met het font ‘U-type’ nu haar eigen lettertype. Het lettertype gaat gebruikt worden in een internationale campagne van Economic Board Utrecht (EBU) ter promotie van Utrecht.

Het lettertype staat volgens ontwikkelaar DDK symbool voor waar de regio sterk in is: ‘mensen en ondernemende partijen samenbrengen en verbinden’. Verder zijn de letters “nieuw en dynamisch” en onderstrepen ze “het ondernemende en verbindende karakter van de Regio Utrecht”.

Directeur van DDK, Joris Daalhuisen, zegt over het lettertype: “De software die nodig is om met zo’n dynamisch lettertype te kunnen werken, is echt state-of-the-art.” Jaap Breugen van EBU vult aan: “Het gaat verder dan een logo. Het is een levend kunstwerk, gemaakt voor de regio, door een toptalent uit Utrecht.”

Het lettertype U-Type is per direct te zien op de nieuwe website utrechtregion.com. “Daar zetten we het U-Type in voor het aantrekken en behouden van internationaal talent”, zegt Breugen. U-Type is ontworpen door Guido de Boer. Hij is grafisch ontwerper en docent aan de HKU.

Mail de redactie

Mail de redactie
Heeft u tips of opmerkingen over het regionale nieuws op NU.nl? Mail dan de redactie op:
Tip de redactie