TivoliVredenburg pakt slechte toegankelijkheid voor rolstoelgebruikers aan

TivoliVredenburg gaat op zoek naar een oplossing voor de slechte toegankelijkheid van het pand voor rolstoelgebruikers en andere mindervaliden.

Aanleiding is een brief die rolstoelgebruiker Nicolette van der Drift schreef na twee recente bezoeken aan het muziekcomplex.

"Zonder escorte van een beveiliger kún je als rolstoelgebruiker niks en mág je niks. Niet met de lift, niet naar de wc, niet van zaal veranderen. Ik weet niet hoe het bij alle zalen is, maar in elk geval is er bij Ronda, Pandora en Cloud 9 geen invalidentoilet op dezelfde etage", schrijft Van den Drift in een open brief.

"Dat betekent, naar de bar, vragen om personeel dat mee kan gaan naar de wc. Op de lift wachten duurt meestal erg lang en je krijgt standaard een tour langs alle verdiepingen. Een wc-bezoek duurt zonder uitzondering circa een half uur."

Afhankelijk

"Voor mij is het onacceptabel dat een nieuw pand, gebouwd met gemeenschapsgeld, zo slecht zelfstandig toegankelijk is voor mensen met een beperking", gaat Van der Drift verder. "Sinds de kleuterschool heb ik mij niet meer zo afhankelijk gevoeld van anderen. Voor mij is dit echt vernederend."

Naast de oplossing die TivoliVredenburg zegt te gaan zoeken in samenspraak met Van der Drift, hebben de fracties van SP en VVD schriftelijke vragen gesteld aan het college van B&W.

Lees het volledige verhaal van Van der Drift op DUIC.

Lees meer over:

Mail de redactie

Mail de redactie
Heeft u tips of opmerkingen over het regionale nieuws op NU.nl? Mail dan de redactie op 
Tip de redactie