Wifi-hotspots bezorgen Ziggo meer klanten

Ziggo heeft het aantal internetklanten en klanten met een alles in één-bundel fors zien toe nemen. Dat zou deels komen door de hogere internetsnelheden, maar vooral door het uitrollen van wifi-hotspots.

Dat stelt Ziggo bij de presentatie van de cijfers over het derde kwartaal.

Het bedrijf wist 2,9 procent meer omzet te boeken en kwam uit op 391,1 miljoen euro. De nettowinst steeg tegelijkertijd met 19,4 procent naar 86,5 miljoen euro.

In de maanden juli, augustus en september wist Ziggo aanwezig te zijn in iets meer huizen. In totaal gaat het om 4,237 miljoen huishoudens. Het aantal abonnementen steeg in totaal harder. Alleen het aantal klanten met digitale tv bleef nagenoeg gelijk en Ziggo boekte op die afdeling dan ook minder omzet.

Wel werden er meer internetabonnementen afgesloten. In het vorige kwartaal waren het er nog 1,832 miljoen, maar de teller staat nu op 1,878 miljoen. Een stijging van 46.000 (+2,5 procent). Ook het aantal klanten met een alles in één-pakket steeg wederom. Het gaat ook hier om een groei van 2,5 procent in vergelijking met het vorige kwartaal.

Wifi-hotspots

CEO Bernard Dijkhuizen stelt dat de groei het gevolg is van specifieke campagnes, maar ook van de hogere internetsnelheden die in juli werd geïntroduceerd. "Maar vooral de succesvolle uitrol van Wifispots heeft bijgedragen aan de sterke groei in het aantal abonnementen", meent Dijkhuizen.

"Sinds de lancering hebben we ruim 1 miljoen hotspots geactiveerd. De populariteit groeit snel, dat zien we aan het toenemende aantal gebruikers en de groei in het datagebruik", aldus de CEO. Ziggo heeft inmiddels verspreid over Nederland wifi-hotspots aangelegd. Klanten kunnen gebruikmaken van het signaal van de modem van andere klanten.

Wat zijn wifi-hotspots en wat kan je ermee?

Bekijk hoeveel sneller uw internet in juli is geworden

Lees meer over:
Tip de redactie