'Driekwart gebruikers Android-console Ouya kocht nog geen game'

Zo'n 27 procent van de gebruikers van Android-console Ouya  heeft sinds de officiële lancering eind juni betaald voor een game.   

Dat meldt Julie Uhrman, CEO van het bedrijf, in een interview met The Verge.

Dat betekent automatisch dat 73 procent van de gebruikers afgelopen maand geen spellen voor de Ouya heeft gekocht.

Volgens Uhrman is een percentage van 27 procent significant voor een free-to-play console, waaraan zij toevoegt dat bij de 13 best verkochte Ouya-games zo'n 8 procent uiteindelijk een betaalde versie van het spel aanschafte. Iedere game op Ouya kan namelijk als een demo gedownload worden zonder hiervoor geld uit te geven.

"Ik denk dat er een hoop sociale en mobiele app-ontwikkelaars zijn die een moord zouden plegen voor een attachment rate van 8 procent op een platform dat 30 dagen oud is", zo laat Uhrman weten.

Miljoen dollar

Uhrman vervolgt: "Deze getallen zullen verder groeien als meer gamers de console in huis halen en er meer ontwikkelaars bij komen, en ik denk dat tegen het einde van het jaar er ontwikkelaars zullen zijn voor Ouya die ons vertellen dat ze meer dan een miljoen dollar hebben verdiend aan Ouya."

Het interview werd gehouden als reactie op de verkoopcijfers van Ouya-games, waaruit bleek dat de bestverkochte game, Towerfall, 2000 keer was verkocht.

De Ouya is een het besturingssysteem Android gebaseerde spelcomputer. Het apparaat werd grotendeels gefinancierd via een Kickstarter-actie vorig jaar, waarmee het ruim 8,5 miljoen dollar wist op te halen. Onlangs lanceerde het gelijknamige bedrijf achter Ouya nog een initiatief waarmee het in totaal 1 miljoen dollar uitlooft aan ontwikkelaars die tijdelijk exclusief voor de Android-console ontwikkelen.

​Lees de review van de Ouya op NUtech

Lees meer over:
Tip de redactie