KPN biedt excuses aan voor vierde dag Franse storing

KPN-klanten in Frankrijk en Monaco kunnen nog altijd niet bellen en mobiel internetten. De provider heeft zijn excuses aangeboden voor de storing.

"Ik kan me heel goed voorstellen dat het heel vervelend en onhandig is om tijdens je vakantie of zakenreis niet mobiel bereikbaar te zijn voor het thuisfront of moeilijk bereikbaar te zijn voor zakelijke contacten", stelt Eric Kuisch, directeur netwerken van KPN.

Volgens KPN wordt er nog steeds alles aan gedaan om het probleem op te lossen. De grote hoeveelheid verkeer van Nederlandse telefoons zou dit echter bemoeilijken, al wordt niet uitgelegd op welke manier.

Kuisch zegt dat KPN nog niet kan zeggen wanneer het probleem opgelost zal zijn, maar belooft dat er 'de klok rond' wordt gewerkt. Klanten kunnen nog wel internetten via de wifi-hotspots van de Franse provider Free.

Gebieden

KPN legde maandag aan NUtech uit dat de problemen zijn ontstaan door een storing in het signaleringsverkeer. Dat systeem geeft aan waar een klant zich bevindt en tot welke diensten er in bepaalde gebieden toegang gegeven moet worden.

Als alle klanten van KPN hun mobiel zouden uitschakelen, zou dat helpen, geeft een woordvoerster van het bedrijf 'eerlijkheidshalve' toe. Dat scheelt immers belasting van het systeem, maar KPN vraagt dat niet specifiek van de klanten. 

Ook beraadt het bedrijf zich nog op een compensatie voor de klanten. "Daar denken we over na, maar de prioriteit ligt nu bij het oplossen van de problemen. Daar hebben de klanten ook het meeste aan'', aldus de woordvoerster.

Lees meer over:
Tip de redactie