Platform brengt investeerders en startups bij elkaar

Het onlangs gelanceerde platform Dealroom.co probeert investeerders en jonge bedrijven op een makkelijkere manier bij elkaar te brengen. Zo wil het een verdienmodel ontwikkelen rond het oplossen van een informatieprobleem.

Dealroom is een initiatief van Yoram Wijngaarde die zijn kennis meebrengt van Noah, een investeringsboetiek die zich specialiseert in internetbedrijven.

Dealroom komt voort uit een conferentie van Noah waarvoor enkele duizenden bedrijven zich aanmeldden en die nu al in het systeem van Dealroom staan.  

Volgens het platform wordt er bij investeringsmaatschappijen te veel tijd besteed aan het scouten van potentiële investeringen.

Techbedrijven

Voor jonge techbedrijven kan het onderhouden van contact met investeringsbedrijven een afleiding zijn. Verder zouden weinig contactmomenten met jonge bedrijven zouden tot een echte deal leiden.

Via het platform kunnen investeringsmaatschappijen bedrijven in de gaten houden. Ondernemers kunnen bedrijfsupdates delen met specifieke potentiële investeerders.  

Dealroom is specifiek gericht op de Europese markt en heeft inmiddels al vierduizend bedrijven op de site staan die zowel in een startende als groeiende fase zijn. Verder heeft de site vierhonderd investeringsmaatschappijen en wordt het wel gezien als een tegenhanger van Angel List.  Dit platform in de VS brengt investeerders en jonge bedrijven bij elkaar.

Lees meer over:
Tip de redactie