Tennis

Kledingsponsor wil Sharapova ondanks schorsing trouw blijven

Het Amerikaanse sportmerk Nike wil Maria Sjarapova ondanks haar schorsing de komende twee jaar toch gewoon blijven sponsoren. 

"We hopen Maria snel weer terug te zien op de baan", stelt Nike woensdag in een verklaring, kort nadat de 29-jarige Russische tot 26 januari 2018 geschorst werd wegens gebruik van meldonium.

Andere sponsoren als TAG Heuer en Porsche lijken wel al definitief afscheid te hebben genomen van de vijfvoudig Grand Slam-winnares.

Nike liet in maart nog weten onder het sponsorcontract van Sharapova uit te willen. Ze zei toen dat ze het medicijn al tien jaar slikte op doktersvoorschrift.

Sharapova wist naar eigen zeggen niet dat meldonium sinds dit jaar verboden is, maar nam de volle verantwoordelijkheid voor de overtreding van het dopingreglement. "Ik heb een grote fout gemaakt", gaf ze destijds toe.

CAS

Half mei diende de dopingzaak van Sharapova in Londen bij de ITF. Toen dreigde voor haar zelfs een schorsing van vier jaar. De Russische, inmiddels van de zevende naar de 26e plaats gezakt op de wereldranglijst, hoopte echter op clementie bij de ITF. 

Kort nadat haar schorsing woensdag bekend werd gemaakt sprak Sharapova van een oneerlijke en zware straf. Ze wil daarom op korte termijn via het internationaal sporttribunaal CAS in Lausanne haar schorsing aanvechten.

Lees meer over:

Programma Premier League Darts

Programma Premier League Darts
Titelverdediger Michael van Gerwen staat na de achtste speelronde aan kop in het klassement.
Tip de redactie