Wat vonden andere media van Spectre?

De 24e James Bond-film Spectre is vanaf donderdag overal in Nederland te zien. NU.nl geeft de film 4 sterren, maar wat vinden andere Nederlandse media van Spectre?

Het Parool - 4 sterren

"Bond trekt flink van leer in zijn 24ste avontuur, en worstelt nauwelijks nog met de tol van zijn werk of de last van het verleden. Spectre toont daarin meer verwantschap met de films met Sean Connery en Roger Moore dan de drie voorgangers. De onkreukbaar stijlvol geklede held rekent fluks af met zijn tegenstanders en vrouwen worden door hem gered en gedekt. Mendes en de schrijvers zetten de klok niet helemaal terug: de personages van Monica Bellucci en Léa Seydoux zijn geen decorstukken, maar zonder Bond waren ze reddeloos verloren."

de Volkskrant - 4 sterren
"Het is Bond gefilmd op een manier zoals je dat eigenlijk nooit zag, tot de Britse theater- en dramaregisseur Sam Mendes (American Beauty, Jarhead) drie jaar geleden met Skyfall het stokje overnam. Die film werd een artistiek en commercieel megasucces, bekroond met twee Oscars, gelauwerd om zijn nadrukkelijke, eigen, donkere stijl. Wereldwijde bioscooprecette: 1 miljard euro. (...) In handen van Mendes, Van Hoytema, Craig en Waltz is het zonder meer uiterst chic filmentertainment, dat voorzien van een stevige scheut bewustzijn van de Bondhistorie ook nog voelt als een fraaie afscheidsfilm, maar de frisse wind die opstak met Skyfall is weer wat gaan liggen. Bond is weer Bond."

De Telegraaf - 4 sterren

"Positief is dat Bond de lol van het spionnenleven wat meer lijkt in te zien, terwijl er tegelijkertijd tragische onthullingen worden gedaan over zijn jeugd. Daarnaast is Léa Seydoux' personage interessanter dan veel andere Bond-girls. De Franse actrice paart in haar rol sensualiteit aan weemoed en kracht aan kwetsbaarheid. Christoph Waltz speelt de kwade genius met ingehouden ironie en gevoel voor theater. Kern blijft dat Spectre hoog scoort op de schaal van spektakel en met een pakkend vertelritme tot de laatste minuut vermaakt. Waardoor deze 24e Bond-film - ondanks kanttekeningen - toch weer voelt als een echte traktatie."

AD - 4 sterren

"Spectre, met 2,5 uur ruim aan de maat, is door het budget van 250 miljoen dollar de duurste Bond-film aller tijden. De film voldoet met alle actie en vindingrijke achtervolgingen in de sneeuw, lucht, op het water en dwars door Rome aan de spectaculaire verwachtingen. De Nederlandse inbreng van kostuumontwerpster Jany Temime en cameraregisseur Hoyte van Hoytema is uitstekend. Vooral de laatste excelleert. De openingsbeelden, gedraaid in Mexico City tijdens de viering van De Dag van de Doden, behoren tot het beste wat de Bond-serie de laatste jaren te bieden had."