Belg zet zichzelf en huis in brand

BRUSSEL - Een Belgische boer uit Frasnes-lez-Anvaing heeft woensdag per ongeluk zijn eigen kleding en vervolgens zijn huis in brand gestoken. Bij het aansteken van de kachel vatte de kleding van de man vlam.

De boer wist de brandende kleren uit te trekken en gooide ze vervolgens op de grond, waarna al snel het vuur in de woonkamer om zich heen greep.

Onderhoudswerkzaamheden

De brandweer kon de brand aanvankelijk niet blussen, omdat het water in de buurt wegens onderhoudswerkzaamheden was afgesloten. Collega's uit de buurt moesten met extra bluswagens uitrukken om de brand wel onder controle te krijgen. De boer is met tweedegraads brandwonden in het ziekenhuis opgenomen. Het woongedeelte van de boerderij is volledig in de vlammen opgegaan.

Dagelijkse nieuwsbrief

Dagelijkse nieuwsbrief
Elke ochtend rond 6.00 uur weten wat het nieuws wordt?
Tip de redactie