Biologiestudent in ziekenhuis na eten giftige boon

AMSTERDAM - Na het eten van een giftige boon tijdens een practicumles, belandde een eerstejaars biologiestudent donderdagnacht op de eerstehulpafdeling van het Radboudziekenhuis.

Dat meldt De Gelderlander.

Tijdens een practicumles op de Radboud Universiteit in Nijmegen sloeg de student een waarschuwing van de docent, dat de boon giftig was, in de wind en nam om vooralsnog onduidelijke redenen een hapje.

Wonderboom

Vervolgens meldde de jongen zich bij de practicumleiding met de vraag: "De boon is toch niet echt giftig hè?". De boon was afkomstig van een wonderboom en bevatte de stof ricine. Deze stof kan het zenuwstelsel aantasten.

De student moest direct veel water drinken en overgeven. Daarna is hij naar het ziekenhuis gebracht waar zijn maag werd leeggepompt. Hij werd aan de hartmonitor gelegd en bleef een nacht ter observatie.

Dagelijkse nieuwsbrief

Dagelijkse nieuwsbrief
Elke ochtend rond 6.00 uur weten wat het nieuws wordt?
Tip de redactie