Nederlandse brillenprijsvechter Eyelove breidt uit naar België

De Nederlandse brillenprijsvechter Eyelove breidt uit naar België. De keten wil dit jaar nog zeker tien shop-in-shops bij onze zuiderburen openen. 

Volgens directeur Paul Berkelmans kunnen dat er op termijn misschien wel honderd worden, maar daarvoor wil hij eerst wat meer ervaring op de Belgische markt opdoen.

Eyelove werkt in Nederland ook voornamelijk met shop-in-shops. Het bedrijf telt zo'n honderdveertig verkooppunten in bijvoorbeeld apotheken en drogisterijen als Etos en DA. Verder zijn er vijf franchisevestigingen van Eyelove.

De gang naar België is vooral ingegeven door de vele Belgische 'briltoeristen' die nu al brillen van Eyelove kopen in de Nederlandse grensstreek, verklaart Berkelmans.

In België liggen de prijzen van brillen in doorsnee wat hoger dan hier, vandaar dat Belgen volgens de ondernemer bereid zijn even in de auto te stappen voor een goedkopere bril.

Eyelove probeert zich van andere spelers op de brillenmarkt te onderscheiden met lage prijzen. Dat kan volgens Berkelmans doordat zijn bedrijf via het shop-in-shopmodel relatief minder kosten hoeft te maken.

Eyelove bestaat nu zo'n zes jaar en verkoopt inmiddels ongeveer 200.000 brillen per jaar. Daarmee is de keten naar eigen zeggen goed voor ongeveer 7 procent van de Nederlandse markt.

Lees meer over:

Tips

Tips
Te heet op de werkvloer? Koel af met deze tips. 

De werkdag van

De werkdag van
Atilay Uslu van Corendon: 'Een paar uurtjes werken is ook gewoon stoom afblazen.'

In de praktijk

In de praktijk
De meeste buitenlandse werknemers komen naar Nederland vanwege de liefde, zegt Ilse Visser van wervingsbureau Undutchables. 
Tip de redactie