Paagman, Yoghurt Barn en Rituals 'retailondernemers van het jaar'

Kantoorwinkel Paagman, yoghurtwinkel Yoghurt Barn en cosmeticabedrijf Rituals zijn donderdag uitgeroepen tot retailondernemers van het jaar.

De titel is een initiatief van platform over stedelijke ontwikkeling VG Visie, vastgoedadviseur Cushman & Wakefield en de Nederlandse Raad Winkelcentra (NRW).

De bedrijven zijn respectievelijk de winnaars in de categorieën 'local hero', 'foodretailer' en 'zelfstandig retailconcept'.

"Een local hero is een kleine onderneming, vaak met één vestiging", zegt directeur Brigit Gerritse van de NRW. "Foodretail gaat uiteraard over eten en drinken. Deze categorie heeft veel groei doorgemaakt in de laatste jaren en zorgt voor diversiteit in de winkelstraat." Zelfstandige retailconcepten betreffen tot slot de grotere winkelketens.  

"De finalisten tonen daadkracht en lef en weten wat ondernemerschap is. Stuk voor stuk cruciale eigenschappen in een sector die zo ingrijpend en zo snel verandert", zegt Gerritse.

"Deze ondernemers bewijzen dat de consument nog steeds merkentrouw is zolang het merk maar oprecht en sympathiek is."

De initiatiefnemers deden gezamenlijk onderzoek naar 'winnende' retailconcepten. Een adviesraad koos een shortlist van potentiële winnaars uit honderd retailondernemers. Ook het publiek stemde met zo'n tweeduizend stemmen mee.

Lees meer over:

Ondernemen in de zomer

Ondernemen in de zomer
Het weer is essentieel voor de bedrijfsvoering bij bootverhuurder Pieter Jongschaap in Kalenberg, vlak bij Giethoorn.

De werkdag van

De werkdag van
Emile Stuy van Anker Stuy wil een duidelijke agenda voor zijn buitenlandse reizen: 'Rondhangen stuit me tegen de borst.'

In de praktijk

In de praktijk
Volgens ondernemer Jan van Zon willen mensen steeds grotere en gekkere caravans en campers.
Tip de redactie