Opnieuw flinke groei voor bierbrouwer Bavaria

Bierbrouwer Bavaria heeft de omzet in 2016 zien stijgen met 14,8 procent van 531,3 miljoen euro naar 610,1 miljoen euro.

Het nettoresultaat groeide van 30,2 miljoen euro naar 32,9 miljoen euro, meldt het bedrijf donderdag.

Bavaria produceerde in 2016 ruim zeven miljoen hectoliter bier in zes brouwerijen en is nu in meer dan honderddertig landen aanwezig.

"Dat is iets waar wij enorm trots op zijn. Met onze groeiende internationale distributiekracht kunnen we onze merken ook internationaal laten groeien", zegt Frank Swinkels, financieel directeur bij Bavaria. 

Bavaria nam in 2016 de Belgische brouwer Palm over. Verder werd een samenwerking opgezet met Molson Coors UK en werd in de Verenigde Staten de importeur Latis Imports overgenomen.

Bavaria voert nu 26 merken en heeft veertienhonderd werknemers. Het bedrijf heeft als doelstelling de netto-omzet tegen 2020 te laten groeien naar 1 miljard euro.

Lees meer over:

Tips

Tips
Tips om financieel gezond gedrag bij werknemers te bevorderen.

De werkdag van

De werkdag van
Marianne van Sasse van Ysselt van Secrid: 'We zijn een beetje de vader en de moeder van het bedrijf'

In de praktijk

In de praktijk
Fabian Paagman van boekwinkel Paagman in Den Haag won de titel retailondernemer van het jaar.
Tip de redactie