Schoonmaakplatform Helpling krijgt opnieuw een investering

Schoonmaakplatform Helpling heeft opnieuw een investering opgehaald. Het bedrijf dat zichzelf de grootste online marktplaats voor huishoudelijke diensten in Europa noemt, haalde 10 miljoen euro op bij verschillende investeerders.

De kapitaalinjectie werd geleid door The Asia Pacific Internet Group, een incubator verbonden aan de Duitse startupinvesteerder Rocket Internet.

Helpling, dat in totaal al voor 67 miljoen euro aan investeringen ophaalde, wil het geld gebruiken om uit te breiden met nieuwe diensten. In Duitsland deed het bedrijf dat al met diensten zoals ramen lappen, schilderwerk en het in elkaar zetten van meubels.

"Onze kernactiviteiten hebben hun succes bewezen en zullen binnen een jaar winstgevend zijn", zegt CEO Benedikt Franke. "De aanvullende diensten zijn een belangrijke stap om Helpling te positioneren als de plek voor het boeken van alle huishoudelijke diensten."

Via het platform is het mogelijk om online een schoonmaker te boeken, waarbij de gebruiker het aantal uren, extra klussen en de datum bepaalt. Helpling zoekt vervolgens automatisch een schoonmaker voor de opdracht. De dienst wordt als de Uber voor schoonmakers gezien.

Freelance

Het bedrijf werd in 2014 opgezet in Berlijn en heeft inmiddels zo’n 250 mensen in dienst. De startup is ook actief in Nederland, waaronder in de Randstad, Brabant en Gelderland.

Er zijn honderden Nederlandse schoonmakers actief op Helpling. Zij kunnen freelance opdrachten aannemen via de dienst. 

Gebruikers betalen voor een Helpling-schoonmaker 13,90 euro per uur als er wekelijks een opdracht wordt ingeboekt. Eénmalige schoonmaakklussen kosten 14,90 euro per uur.

Lees meer over:

Tips

Tips
Tips om financieel gezond gedrag bij werknemers te bevorderen.

De werkdag van

De werkdag van
Marianne van Sasse van Ysselt van Secrid: 'We zijn een beetje de vader en de moeder van het bedrijf'

In de praktijk

In de praktijk
Oprichter DE Unie over duurzaamheid: 'Er is nog een groep slapende consumenten.'
Tip de redactie