Cheesepop wint Duits-Nederlandse Prijs voor de Economie

Het Nederlandse bedrijf Cheesepop heeft de Duits-Nederlandse Prijs voor de Economie gewonnen. Het bedrijf uit de Meern liet daarbij 23 andere kandidaten uit beide landen achter zich.

De Nederlands-Duitse Prijs voor de Economie is een prijs voor bedrijven die zich onderscheiden in het grensoverschrijdende bedrijfsleven. De wedstrijd wordt door de Duits-Nederlandse Handelskamer (DNHK) georganiseerd.

DNHK-directeur Günter Gülker over de maker van gepofte kaas: "Cheesepop laat zien hoe je door een innovatieve productiewijze een oer-Hollands en traditioneel product kunt doorontwikkelen en in een nieuw jasje kunt steken."

Nadat Cheesepop al twee jaar geleden in Nederland te koop was, ging het bedrijf vorig jaar de Duitse markt op. Het product is inmiddels bij Duitse groothandels en bij verschillende supermarktketens te verkrijgen.

Naast Cheesepop waren er drie andere finalisten genomineerd voor de onderscheiding: de Duitse producent van elektronische componenten voor railvoertuigen Vossloh Kiepe, projectontwikkelaar OVG Real Estate en transport- en logistiekbedrijf Cabooter.

Lees meer over:

Welkom op het nieuwe NUzakelijk

Welkom op het nieuwe NUzakelijk
Met NUzakelijk duiken we dieper in het zakelijke nieuws en lichten we mkb-nieuws uit.

De werkdag van

De werkdag van
Mark Kulsdom van The Dutch Weed Burger: 'Een eigen bedrijf betekent voor mij niet dat je tachtig uur per week moet werken.'

In de praktijk

In de praktijk
Olivier van Oord van Minibrew: 'Mensen zijn gewone pils beu.'
Tip de redactie