'Verdere polarisatie tussen bekende winkelstraat en minder populaire locaties'

Er gaat minder uitgegeven worden bij detailhandelaren en deze ontwikkeling zorgt ervoor dat de polarisatie tussen bekende winkelstraten en minder populaire winkellocaties verder toeneemt

Dit schrijft winkelvastgoedeigenaar Vastned in een vooruitzicht tijdens de kwartaalresultaten.

"Retailers hebben minder behoefte aan véél winkels en meer behoefte aan goede winkels op goede locaties: daar waar hun klanten winkelen", aldus het concern. 

De lagere uitgaven voor detailhandelaren zijn onder andere te wijten aan de stijgende kosten voor wonen, denkt Vastned. "Daarnaast worden vaste kosten voor abonnementen zoals mobiele telefonie, tv, internet en online content steeds vaker een onderdeel van de standaardkosten voor levensonderhoud."

Vastned merkt verder op dat het concern voor twee online bedrijven huurcontracten heeft afgesloten. Brillenfashionretailer Polette gaat een pand in Utrecht huren. Het bedrijf wil showrooms op populaire locaties openen om de online verkopen te versterken. MyMeusli opent de eerste winkel in Nederland in eveneens Utrecht. 

Lees meer over:

Welkom op het nieuwe NUzakelijk

Welkom op het nieuwe NUzakelijk
Met NUzakelijk duiken we dieper in het zakelijke nieuws en lichten we mkb-nieuws uit.

De werkdag van

De werkdag van
Yves Gijrath van LXRY Media Group: 'Ik vind het lekker om hard te werken.'

In de praktijk

In de praktijk
Olivier van Oord van Minibrew: 'Mensen zijn gewone pils beu.'
Tip de redactie