Amsterdams softwarebedrijf overgenomen door Amerikaans concern

Het Amsterdamse softwarebedrijf Hippo wordt overgenomen door het Amerikaanse BloomReach. De drie oprichters van het Nederlandse concern verkopen alle aandelen aan het marketingplatform.

Precieze financiële details worden niet bekendgemaakt, maar het gaat om een substantieel bedrag. 

Hippo is een ontwikkelaar van een eigen content management systeem (CMS), waarmee websites beheerd worden. Het concern is al langer actief in de Verenigde Staten en heeft een kantoor in Boston.

Het concern zegt inmiddels meer dan 170 klanten te hebben in dertien landen. Onder andere de Rijksoverheid, NS, Deutsche Telecom en FC Bayern München maken gebruik van de technologie van Hippo.

BloomReach wist tientallen miljoenen dollars op te halen bij investeerders. Het concern probeert bedrijven te helpen hun online omzet te verhogen met behulp van kennis over de bezoeker en zijn of haar voorkeuren. Onder andere Bain Capital Ventures investeerde in het bedrijf.

Lees meer over:

Welkom op het nieuwe NUzakelijk

Welkom op het nieuwe NUzakelijk
Met NUzakelijk duiken we dieper in het zakelijke nieuws en lichten we mkb-nieuws uit.

De werkdag van

De werkdag van
Mark Kulsdom van The Dutch Weed Burger: 'Een eigen bedrijf betekent voor mij niet dat je tachtig uur per week moet werken.'

In de praktijk

In de praktijk
Olivier van Oord van Minibrew: 'Mensen zijn gewone pils beu.'
Tip de redactie