Vegetarische Slager presenteert met Unilever nieuwe vleesvervanger

De Vegetarische Slager, een producent van vleesvervangers, brengt samen met Unilever een nieuw product op de markt.

Onder de vlag van Unilever-merk Unox, worden ‘gehacktballetjes in satésaus’ gepresenteerd. Het product zal verkrijgbaar zijn bij de “meeste” supermarkten voor een prijs van 3,69 euro.

Het is voor het eerst dat het bedrijf, dat in 2010 werd opgericht, een partnership aangaat met de grote multinational.

"Voor ons als bedrijf is deze samenwerking een belangrijke mijlpaal", zegt Jaap Korteweg, oprichter van De Vegetarische Slager, in een schriftelijke verklaring.

Miljard mensen 

"Unilever bereikt met haar producten meer dan een miljard mensen en deze stap samen met Unox zal het voor nog meer mensen aantrekkelijk maken om laagdrempelig met vegetarisch eten kennis te maken."

Unilever spreekt de verwachting uit dat meer Nederlanders minder vlees gaan eten. "Om die reden zijn wij de samenwerking gestart met De Vegetarische Slager en kunnen wij Unox-klanten met kwalitatief hoogwaardige vegetarische producten kennis laten maken", aldus Martijn Morsink, marketingmanager bij Unox. 

Lees meer over:

Ondernemen in de zomer

Ondernemen in de zomer
Het weer is essentieel voor de bedrijfsvoering bij bootverhuurder Pieter Jongschaap in Kalenberg, vlak bij Giethoorn.

De werkdag van

De werkdag van
Emile Stuy van Anker Stuy wil een duidelijke agenda voor zijn buitenlandse reizen: 'Rondhangen stuit me tegen de borst.'

In de praktijk

In de praktijk
Volgens ondernemer Jan van Zon willen mensen steeds grotere en gekkere caravans en campers.
Tip de redactie