Picnic trekt filmpje met lookalike Max Verstappen terug

Bezorgdienst Picnic trekt het filmpje met een lookalike van Max Verstappen terug, nadat bleek dat het management van de F1-coureur de inhaker op een reclame van Jumbo niet kon waarderen.  

"We hebben het filmpje verwijderd. Het was als grap bedoeld en iedereen, inclusief de media, heeft dat ook zo opgevat", zegt het bedrijf in een schriftelijke verklaring.

"Bij het management van Max Verstappen viel het blijkbaar verkeerd en dat is nooit onze bedoeling geweest. Daarom hebben we het filmpje verwijderd."

In het filmpje wordt een reclame van Jumbo waarin de echte Max Verstappen boodschappen bezorgt op de hak genomen. Picnic liet een eigen video maken waarin een lookalike voorbij een bezorgwagen van Jumbo loopt en in een bezorgbus van Picnic stapt.

De supermarktketen vond het filmpje geen probleem, maar het management van Verstappen vertelde aan RTL Boulevard dat er oneigenlijk gebruik was gemaakt van het beeldmerk van de jonge coureur.

Video:'Nep-Max Verstappen' in reclame Picnic

Lees meer over:

Tips

Tips
Vijf adviezen om circulair te ondernemen.

De werkdag van

De werkdag van
Lodewijk Varossieau, oprichter en directeur van reclamebureau Superrebel: 'Maandag is mijn afspraakloze dag'

In de praktijk

In de praktijk
Auping wil bedden leasen: 'Lekker slapen wordt een service.'
Tip de redactie