'Ruim driekwart CEO's worstelt met technologische vernieuwing'

Bijna 80 procent van de CEO's maakt zich zorgen over de vraag of hun bedrijf in staat is technologische ontwikkelingen bij te benen.

De invloed van technologische innovatie wordt volgens de topmannen zo groot, dat ze vrezen dat hun producten en diensten de komende drie jaar niet meer relevant zijn voor de klant. 

Dat blijkt uit een jaarlijkse enquête van advieskantoor KPMG onder ruim duizend bestuursvoorzitters van grote ondernemingen.

Na economische factoren zullen technologische veranderingen volgens de ondervraagde bestuurders de komende drie jaar de grootste invloed hebben op de groei van de onderneming. Dreiging van cybercriminaliteit is daarbij het belangrijkste punt van zorg. 

"Bijna de helft van de bestuurders verwacht dat de onderneming er over drie jaar compleet anders zal uitzien", zegt Head of Advisory Rob Fijneman van KPMG.

Hij licht toe: "Dat betekent dat de meeste bedrijven hun strategie serieus heroverwegen. Bedrijven zullen op zoek moeten naar heel ander soort werknemers: mensen die gewend zijn met veranderingen om te gaan en die de verantwoordelijkheid durven nemen bij belangrijke beslissingen."

Lees meer over:

Ondernemen in de zomer

Ondernemen in de zomer
Het weer is essentieel voor de bedrijfsvoering bij bootverhuurder Pieter Jongschaap in Kalenberg, vlak bij Giethoorn.

De werkdag van

De werkdag van
Emile Stuy van Anker Stuy wil een duidelijke agenda voor zijn buitenlandse reizen: 'Rondhangen stuit me tegen de borst.'

In de praktijk

In de praktijk
Volgens ondernemer Jan van Zon willen mensen steeds grotere en gekkere caravans en campers.
Tip de redactie