Supermarktketen Lidl opent webwinkel in Nederland

De Duitse supermarktketen Lidl heeft maandag een webwinkel voor Nederlandse klanten geopend.

Op de site zijn alleen non-foodproducten te koop, meldt Lidl Nederland maandag. Het gaat om onder meer keukengerei, kleding, woonaccessoires en sportbenodigdheden.

"We kiezen er bewust voor om met een basiswebshop te starten", laat Lidl Nederland weten. Achter de schermen wordt aan de uitbreiding van het online assortiment gewerkt. 

Nog dit jaar worden extra producten, zoals wijnen, en functionaliteiten toegevoegd. Het is volgens een woordvoerster van Lidl Nederland nog onduidelijk of daar op termijn ook eten aan wordt toegevoegd.

Bezorging

De bestelde artikelen worden tegen betaling van verzendkosten binnen twee werkdagen thuisbezorgd. Dat kan ook 's avonds. Producten afhalen bij een DHL-punt is ook mogelijk.

De spullen kunnen niet worden afgehaald bij een Lidl-filliaal. "Het is niet ondenkbaar dat we dat in toekomst gaan doen, maar op dit moment zeker nog niet."

Logische stap

"Nederland is een land waar veel gebeurt online", stelt de woordvoerster. "Dit is een logische stap voor Lidl Nederland. Wij zijn graag daar waar onze klanten zijn en dan is online niet meer weg te denken."

Overigens had Lidl in 2014 een seizoen lang een Nederlandse webwinkel voor wijnen. Dit was onderdeel van een pilot.

In Duitsland en België heeft Lidl al vergelijke webwinkels voor non-foodproducten.

Lees meer over:

Tips

Tips
Vijf adviezen om circulair te ondernemen.

De werkdag van

De werkdag van
Lodewijk Varossieau, oprichter en directeur van reclamebureau Superrebel: 'Maandag is mijn afspraakloze dag'

In de praktijk

In de praktijk
Auping wil bedden leasen: 'Lekker slapen wordt een service.'
Tip de redactie