Moederbedrijf Karwei en Gamma boekt omzetgroei

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, heeft de opbrengsten uit de winkels vorig jaar zien groeien. 

De bouwmarkten wisten onder meer te profiteren van de aantrekkende huizenmarkt, zo meldt Intergamma dinsdag. 

Het bedrijf boekte een omzetgroei van 3 procent tot bijna 1,7 miljard euro. Het bedrijfsresultaat dikte met 7 procent aan ten opzichte van een jaar eerder, tot 141 miljoen euro.

Naast de aantrekkende huizenmarkt wist de onderneming door een breder en vernieuwd assortiment naar eigen zeggen bij alle productcategorieën de omzet te laten groeien. Verder verdubbelden de onlineverkopen. Er werden vooral veel tuinmeubelen via internet besteld.

Lees meer over:

Welkom op het nieuwe NUzakelijk

Welkom op het nieuwe NUzakelijk
Met NUzakelijk duiken we dieper in het zakelijke nieuws en lichten we mkb-nieuws uit.

De werkdag van

De werkdag van
Mark Kulsdom van The Dutch Weed Burger: 'Een eigen bedrijf betekent voor mij niet dat je tachtig uur per week moet werken.'

In de praktijk

In de praktijk
Olivier van Oord van Minibrew: 'Mensen zijn gewone pils beu.'
Tip de redactie