Moederbedrijf Karwei en Gamma boekt omzetgroei

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, heeft de opbrengsten uit de winkels vorig jaar zien groeien. 

De bouwmarkten wisten onder meer te profiteren van de aantrekkende huizenmarkt, zo meldt Intergamma dinsdag. 

Het bedrijf boekte een omzetgroei van 3 procent tot bijna 1,7 miljard euro. Het bedrijfsresultaat dikte met 7 procent aan ten opzichte van een jaar eerder, tot 141 miljoen euro.

Naast de aantrekkende huizenmarkt wist de onderneming door een breder en vernieuwd assortiment naar eigen zeggen bij alle productcategorieën de omzet te laten groeien. Verder verdubbelden de onlineverkopen. Er werden vooral veel tuinmeubelen via internet besteld.

Lees meer over:

Tips

Tips
Zo zorg je als verkoper voor meer omzet.

De werkdag van

De werkdag van
Patrick Hurenkamp van Bloomon over zijn werkdag: 'Ik plan mijn agenda ongeveer twee weken van tevoren in'  

In de praktijk

In de praktijk
John Dijkman over tekort techneuten: 'Wij hebben 40 vacatures openstaan'
Tip de redactie