AD en regionale titels Persgroep gaan verder als ADR Nieuwsmedia

Het AD en verschillende regionale titels van uitgeverij de Persgroep gaan per direct over in een nieuwe onderneming met de naam ADR Nieuwsmedia. 

ADR Nieuwsmedia gaat zich zowel richten op landelijk nieuws, als op regionaal en mondiaal nieuws. Er komt één landelijke titel en daarnaast gaan 57 regionale edities onder ADR Nieuwsmedia vallen.

Het gaat om titels als De Gelderlander, de Stentor en Tubantia. De nieuwe onderneming heeft een nieuwe huisstijl ontwikkeld die de verbondenheid tussen de nieuwe titels duidelijk moet maken. Ook krijgen de titels allen een vernieuwd uiterlijk. De Persgroep noemt de oprichting van ADR Nieuwsmedia "de bundeling van de sterkste regionale merken van Nederland".

ADR treedt nu ook richting zakelijke klanten en consumenten op als één merk. De regionale edities behouden wel allemaal hun eigen redacties, naast een centrale redactie die gevestigd is in Rotterdam. 

Inhoudelijk ondergaan de kranten ook enkele wijzigingen, waaronder een aantal nieuwe columnisten en nieuwe katernen.

Lees meer over:

Tips

Tips
Behoud met deze tips jouw vakmensen.

De werkdag van

De werkdag van
Eduard Schaepman van Tribes over zijn werkdag: "Een scheiding van werken, leven en sporten bestaat niet."

In de praktijk

In de praktijk
Jeroen van Eeghen over de familiewaarden binnen zijn 355 jaar oude onderneming.
Tip de redactie