Aantal bezoekers RAI Amsterdam gestegen

De RAI in Amsterdam heeft een goed jaar achter de rug. Het evenementencomplex plukt de vruchten van de meer internationale aanpak en zag het aantal bezoekers stijgen naar 1,75 miljoen.

De RAI focust zich steeds meer op internationale, meerdaagse evenementen. Inmiddels heeft 70 procent van de evenementen in de RAI een internationaal karakter.

RAI Amsterdam meldde donderdag een omzetstijging in 2015 van 5 procent naar 126 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat kwam uit op 8,9 miljoen euro. Het concern sprak donderdag van het beste oneven jaar in de tweejaarlijkse evenementencyclus sinds 2007.

De onderneming hoopt komende zomer het nieuwe parkeergebouw te kunnen openen. Naast het parkeergebouw voor duizend auto's, dat ook deels als expositieruimte kan worden gebruikt, werkt RAI ook aan een eigen hotel. Dat moet met 650 kamers het grootste hotel in de Benelux worden.

Lees meer over:

Welkom op het nieuwe NUzakelijk

Welkom op het nieuwe NUzakelijk
Met NUzakelijk duiken we dieper in het zakelijke nieuws en lichten we mkb-nieuws uit.

De werkdag van

De werkdag van
Yves Gijrath van LXRY Media Group: 'Ik vind het lekker om hard te werken.'

In de praktijk

In de praktijk
Jan Hein Tiedema van OVG Real Estate: 'C-label voor alle kantoren is haalbaar, maar er is meer mogelijk.'
Tip de redactie