PostNL schrapt 156 servicepunten in AH-vestigingen

PostNL sluit 156 servicepunten in AH-supermarkten waar klanten pakketten kunnen ophalen en postzaken kunnen regelen. Het plan is om in de directe omgeving van de winkels nieuwe punten te openen.

Dit bevestigen Albert Heijn en PostNL tegenover NU.nl. In negentig winkels blijft er wel een servicepunt van PostNL. Hier is de meerwaarde van het servicepunt van PostNL "onmiskenbaar", aldus Albert Heijn.  

Een voorlichtster van PostNL zegt dat het een gezamenlijke beslissing was om te stoppen met een groot deel van de servicepunten. Er zouden "meerdere factoren" aan de beslissing ten grondslag liggen. Onder andere de kosten speelden een rol.

Het postbedrijf heeft onlangs de tarieven aangepast voor postretailers. Veel winkeliers met een servicepunt klaagden dat hun vergoeding een stuk lager uitvalt. 

Netwerk

PostNL is sowieso bezig met het opnieuw inrichten van het netwerk. Zo wil het bedrijf op termijn meer zogenoemde pakketpunten te openen. Dit zijn punten waar pakketten opgehaald en verzonden kunnen worden. "Dat kan niet in een halfjaar tijd of een paar maanden", aldus de woordvoerster.

PostNL bekijkt ook waar de geschrapte AH-servicepunten terug zullen komen. De verhuizing van deze PostNL-locaties naar andere plekken in de directe omgeving zal eind mei afgerond zijn.

De aangekondigde veranderingen staan los van de afhaalpunten van Bol.com in vestigingen van Albert Heijn. Bestellingen die bij het internetbedrijf zijn gedaan, kunnen nog altijd bij de deelnemende AH-winkels worden opgehaald en geretourneerd.

Lees meer over:

Welkom op het nieuwe NUzakelijk

Welkom op het nieuwe NUzakelijk
Met NUzakelijk duiken we dieper in het zakelijke nieuws en lichten we mkb-nieuws uit.

De werkdag van

De werkdag van
Yves Gijrath van LXRY Media Group: 'Ik vind het lekker om hard te werken.'

In de praktijk

In de praktijk
Jan Hein Tiedema van OVG Real Estate: 'C-label voor alle kantoren is haalbaar, maar er is meer mogelijk.'
Tip de redactie