Kwart meer winst voor producent blikgroenten HAK

HAK zag de omzet vorig jaar met 4 procent toenemen tot 77,5 miljoen euro. De winst nam met ruim een kwart toe tot 10 miljoen euro.

De producent van ingeblikte groenten verkocht 4 procent meer potjes en blikjes, meldt het bedrijf vrijdag.

HAK dankt de omzetgroei naar eigen zeggen aan een succesvolle reclamecampagne voor zijn verpakte peulvruchten met topkok Herman den Blijker. Daarnaast zorgde de introductie van de nieuwe stazakverpakking voor extra verkopen, aldus het bedrijf.

Directeur Timo Hoogeboom sprak van een uitstekend jaar. ''We zitten volledig op de koers die we in 2012 al hebben uitgezet'', zegt hij. Zowel in de Benelux als in Duitsland groeide het marktaandeel van HAK, volgens Hoogeboom in een niet eerder vertoond tempo.

Investeren

De goede resultaten stelden HAK in staat te blijven investeren in het merk, de productiefaciliteiten en het distributienetwerk in het buitenland. Ook wist het bedrijf de bankschuld met meer dan een derde terug te dringen tot ruim 12 miljoen euro.

HAK heeft de mogelijkheden bestudeerd om een partner te zoeken om verdere groei over de landsgrenzen mogelijk te maken. Uiteindelijk is evenwel besloten de exportactiviteiten zelfstandig te gaan uitbouwen.

''We hebben hier de volledige steun van onze aandeelhouder NPM Capital'', zei Hoogeboom.

Lees meer over:
HAK

Welkom op het nieuwe NUzakelijk

Welkom op het nieuwe NUzakelijk
Met NUzakelijk duiken we dieper in het zakelijke nieuws en lichten we mkb-nieuws uit.

De werkdag van

De werkdag van
Yves Gijrath van LXRY Media Group: 'Ik vind het lekker om hard te werken.'

In de praktijk

In de praktijk
Jan Hein Tiedema van OVG Real Estate: 'C-label voor alle kantoren is haalbaar, maar er is meer mogelijk.'
Tip de redactie