Verkoop webwinkels in 2015 verder gegroeid

Webwinkels hebben vorig jaar flink meer verkocht. Het aantal aankopen steeg met 17 procent en de bestedingen groeiden met 16 procent.

Er werd met name meer eten en drinken online besteld, blijkt donderdag uit nieuwe cijfers van brancheorganisatie Thuiswinkel.org. Ook is er vorig jaar flink meer speelgoed en kleding verkocht dan in 2014.

Webwinkels profiteren van de groeiende populariteit van het online bestellen van eten en drinken. Consumenten hebben er vorig jaar 40 procent meer aan besteed dan een jaar eerder. Er werd in 2015 ruim 700 miljoen euro uitgegeven aan online bestellingen van eten en drinken.

Lees meer over:

Welkom op het nieuwe NUzakelijk

Welkom op het nieuwe NUzakelijk
Met NUzakelijk duiken we dieper in het zakelijke nieuws en lichten we mkb-nieuws uit.

De werkdag van

De werkdag van
Yves Gijrath van LXRY Media Group: 'Ik vind het lekker om hard te werken.'

In de praktijk

In de praktijk
Jan Hein Tiedema van OVG Real Estate: 'C-label voor alle kantoren is haalbaar, maar er is meer mogelijk.'
Tip de redactie