Moederbedrijf Ako schrijft weer zwarte cijfers

Na enkele jaren van verlies heeft Audax over afgelopen jaar weer zwarte cijfers geschreven. 

Uit voorlopig cijfers van het moederbedrijf van onder meer winkelketen Ako en distributeur van tijdschriften Betapress blijkt dat onder de streep 270.000 euro resteerde. Een jaar eerder boekte het bedrijf nog een verlies van 1,7 miljoen euro.

Audax profiteerde onder meer van de reorganisatie die begin 2015 werd ingezet, zo meldde de onderneming woensdag. Daarbij werden niet strategische activiteiten beëindigd en werd de logistiek verbeterd.

Het bedrijf erkent dat de markt voor printproducten zoals tijdschriften, boeken en kranten ook de komende jaren onder druk zal blijven. Toch verwacht het verdere winstgroei door het aangaan van samenwerkingsverbanden met logistieke partners en het uitbreiden van logistieke diensten voor webwinkels.

Audax maakte tevens bekend de opzet en inrichting van een ''digitaal warenhuis" te onderzoeken, waar uitgevers hun producten digitaal kunnen opslaan en gereed laten maken voor distributie.

Lees meer over:

Welkom op het nieuwe NUzakelijk

Welkom op het nieuwe NUzakelijk
Met NUzakelijk duiken we dieper in het zakelijke nieuws en lichten we mkb-nieuws uit.

De werkdag van

De werkdag van
Mark Kulsdom van The Dutch Weed Burger: 'Een eigen bedrijf betekent voor mij niet dat je tachtig uur per week moet werken.'

In de praktijk

In de praktijk
Olivier van Oord van Minibrew: 'Mensen zijn gewone pils beu.'
Tip de redactie