Belgisch modehuis FNG in zee met moederbedrijf Miss Etam

Het Belgische modehuis FNG, dat onder andere de merken Claudia Sträter en Fred & Ginger voert, bundelt de krachten met R&S Retail Group, het moederbedrijf van Miss Etam. 

De bedrijven denken op meerdere gebieden te kunnen profiteren van een samenwerking. Zo ziet FNG wel wat in het webplatform van Miss Etam en hopen ze samen meer partijen te kunnen inlijven. 

Hoe de samenwerking er precies uit moet komen te zien, wordt nog verder onderzocht, maar op termijn is het goed mogelijk dat de twee ondernemingen gecombineerd worden. 

"Of die resulteert in een fusie, een overname of een omgekeerde overname moet blijken over enkele maanden", laat FNG-topman Dieter Penninckx weten aan de Belgische zakenkrant De Tijd.

Samen zetten FNG en R&S een omzet van zo'n 350 miljoen euro in de boeken en tellen ze ruim 2.500 medewerkers. 

Merken

FNG voert naast Claudia Sträter en  Fred & Ginger ook de merken CKS en Expresso. In totaal heeft het bedrijf zo’n 125 eigen winkels en achthonderd medewerkers. Het bedrijf, in 2003 mede opgericht door Penninckx, draaide in 2013 een omzet van 130 miljoen euro.

Miss Etam werd in april van vorig jaar failliet verklaard, maar zo’n 100 winkels maakten een doorstart met de nieuwe eigenaar Roman & Stern (R&S).

In november werd gemeld dat Miss Etam een beursgang zou maken via de lege beurshuls van Dico International. R&S liet toen al weten  dat de omzet van de keten moet gaan groeien de komende jaren door meer overnames.  

Lees meer over:

Tips

Tips
Publicist Saskia Maarse: 'Nederlandse bedrijven kunnen wat leren van andere culturen.'

De werkdag van

De werkdag van
Leon Joanknecht van FilmFabriek: 'We zijn bezig de geschiedenis in beeld te brengen.'

In de praktijk

In de praktijk
Het Zeeuwse bedrijf Oceanwide Expeditions investeert 50 miljoen in een nieuw schip voor poolreizen.
Tip de redactie