Webwinkels bezorgen meer pakketjes op tijd rond feestdagen

Webwinkels hebben rond de afgelopen feestdagen ongeveer 460.000 pakketjes te laat bezorgd. In 2012 waren dit er nog 550.000. 

Kerst viel de afgelopen twee jaar wel wat gunstiger wat betreft de bezorgdagen, zo meldt onderzoeksbureau Q&A Research dinsdag. Het bureau ondervroeg ruim vierduizend Nederlanders.

Rond Sinterklaas gaat het in 30 procent van de te laat bezorgde pakketjes om speelgoed. "Omdat een teleurgesteld kind voor tien telt, zullen de webwinkels niet achterover moeten gaan leunen, maar juist moeten streven naar perfectie", aldus Q&A Research.

32 procent van de Nederlanders deed voor afgelopen Sinterklaas inkopen via internet. Voor Kerst was dit 29 procent.

Van de Sinterklaasaankopen kwam 7 procent niet op tijd, voor Kerst gold dat 8 procent van de pakketjes te laat aankwam. Dit is overigens niet altijd toe te schrijven aan de webwinkel, ongeveer drie op de tien ondervraagden laten weten dat het hun eigen schuld is.

Het merendeel van de consumenten, 85 procent, vindt dat online bestelde producten altijd op de aangegeven datum bezorgd moeten worden. In 2014 had nog 76 procent die mening. "De webwinkels lijken zich hier maar al te goed van bewust en presteren elk jaar weer een beetje beter", aldus het onderzoeksbureau.

Lees meer over:

Welkom op het nieuwe NUzakelijk

Welkom op het nieuwe NUzakelijk
Met NUzakelijk duiken we dieper in het zakelijke nieuws en lichten we mkb-nieuws uit.

De werkdag van

De werkdag van
Mark Kulsdom van The Dutch Weed Burger: 'Een eigen bedrijf betekent voor mij niet dat je tachtig uur per week moet werken.'

In de praktijk

In de praktijk
Olivier van Oord van Minibrew: 'Mensen zijn gewone pils beu.'
Tip de redactie