'Nieuwe winkelformule Blokker lijkt aan te slaan'

De nieuwe winkelformule van Blokker lijkt aan te slaan. In de aangepaste vestigingen wordt meer omzet gedraaid.

Dat meldt de winkelketen donderdag.

De nieuwe formule sluit volgens Blokker beter aan op de wensen van "de hedendaagse consument". De keten speelt daarbij in op de wens om via verschillende kanalen 24 uur per dag te kunnen winkelen.

De acht pilotwinkels die volgens de nieuwe formule zijn ingericht boeken volgens Blokker "een duidelijk hogere omzet dan filialen in de bestaande situatie". De winkels zitten onder meer in Amsterdam, Eindhoven, Alkmaar, Nijmegen en Alphen aan den Rijn.

Presentatie

In deze winkels zijn de indeling en de presentatie van producten aangepast. Klanten kunnen in de filialen de webwinkel raadplegen en direct producten bestellen. Verder is het winkelpersoneel voorzien van een tablet waarmee ze klanten sneller kunnen helpen.

Daarnaast kunnen klanten bij een servicepunt niet alleen bestelde Blokker-producten afhalen of terugbrengen, maar ook pakketten van andere retailbedrijven.

Winkels

Voor de zomervakantie zullen ook in Oosterhout, Alphen aan den Rijn, Leiderdorp, Purmerend en Bergen op Zoom vernieuwde filialen geopend worden. Later dit jaar zullen nog enkele tientallen winkels volgen.

Het bedrijf investeert 25 miljoen euro in de webwinkel, ICT, logistiek en het uitrollen van de nieuwe winkelformule. Blokker kondigt verder een nieuwe landelijke reclamecampagne aan. Het zijn de eerste landelijke reclames sinds 2012.

Profiel Blokker

Lees meer over:

Tips

Tips
Te heet op de werkvloer? Koel af met deze tips. 

De werkdag van

De werkdag van
Atilay Uslu van Corendon: 'Een paar uurtjes werken is ook gewoon stoom afblazen.'

In de praktijk

In de praktijk
De meeste buitenlandse werknemers komen naar Nederland vanwege de liefde, zegt Ilse Visser van wervingsbureau Undutchables. 
Tip de redactie