Coolblue ziet omzet 45 procent groeien

Webwinkel Coolblue heeft 2014 afgesloten met een omzet van 360 miljoen euro, een toename van 45 procent ten opzichte van 2013.

Dat maakt het bedrijf woensdag bekend. De stijging is volgens directeur Pieter Zwart onder meer te danken aan het uitbreiden van productcategorieën en leveringsopties.

"Een jaar geleden was het nog heel normaal dat je een op zaterdag besteld pakje, pas op dinsdag geleverd kreeg", aldus Zwart. "We zien dat klanten blij zijn dat ze gratis geleverd kunnen krijgen op de dag dat zij willen. Dat draagt stevig bij aan de groei van het afgelopen jaar."

Voor 2015 verwacht het bedrijf, dat naast ruim driehonderd webshops tevens zeven fysieke winkels heeft, wederom een omzetgroei van dubbele cijfers. Coolblue wil de bezorgopties uitbreiden en productcategorieën toevoegen.

De webwinkel heeft het afgelopen jaar bijna 350 nieuwe banen gecreëerd en heeft inmiddels meer dan duizend medewerkers.

Lees meer over:

Tips

Tips
Tips om financieel gezond gedrag bij werknemers te bevorderen.

De werkdag van

De werkdag van
Marianne van Sasse van Ysselt van Secrid: 'We zijn een beetje de vader en de moeder van het bedrijf'

In de praktijk

In de praktijk
Oprichter DE Unie over duurzaamheid: 'Er is nog een groep slapende consumenten.'
Tip de redactie