Vergoeding KPN na 'buitensporige storing'

KPN-klanten die schade of hinder hebben ondervonden van de storing in Frankrijk kunnen een vergoeding aanvragen.

Dat maakt de provider vrijdag bekend. KPN noemt de storing 'buitensporig langdurig' en stelt daarom een schaderegeling in.

Van zaterdag tot en met woensdag kampte KPN met een omvangrijke storing waardoor klanten in Frankrijk en Monaco niet konden bellen, sms'en en internetten.

KPN beloofde een compensatieregeling en heeft vrijdag een formulier online gezet waarin klanten schade kunnen aanmelden. 

"Het gaat om redelijke en aantoonbare financiële schade die u in de betreffende periode heeft geleden. Denk bijvoorbeeld aan kosten voor wifi, bel- en internetkosten in een hotel, buitenlandbundels etc.", aldus KPN.

Hinder

Klanten die vijf dagen geen diensten hebben gehad, maar geen directe financiële schade hebben geleden, mogen het formulier ook invullen, laat een woordvoerder desgevraagd aan NUtech weten. "Als zij dat als hinder hebben ervaren, mogen ze dat opgeven."

Welk bedrag aan schade er moet worden ingevuld is niet helemaal duidelijk. "Ze kunnen 0 invullen of hun abonnementsgeld door 30 of 31 delen en dan keer vijf doen", aldus de woordvoerder.

Excuus

"Er is geen excuus voor de storing in Frankrijk. Waarvoor onze welgemeende excuses", zo laat de provider in advertenties in diverse Nederlandse kranten weten. Klanten van KPN, Hi, Telfort en Simyo werden door de storing getroffen.

"Het herstel van de netwerkverbindingen duurde langer dan verwacht. Het was een omvangrijke en technisch zeer complexe storing waarbij meerdere buitenlandse telecomproviders betrokken waren. Ook is vanwege de vakantieperiode de drukte op het netwerk veel groter", aldus KPN.

Lees meer over:
Tip de redactie