Telegraaf en AD zien oplage dalen

De betaalde papieren oplage van De Telegraaf en Algemeen Dagblad is vorig kwartaal verder gekompen ten opzichte van een jaar eerder. Bij de Volkskrant nam de oplage daarentegen toe. 

Dat blijkt uit cijfers die oplage-onderzoeksinstituut HOI dinsdag heeft gepubliceerd.

Bij De Telegraaf zakte de betaalde papieren oplage met circa 20.000 kranten tot 483.041, bij het AD met 8000 naar 377.418. Beide kranten meldden voor het eerst wel de aantallen digitale klanten. Bij De Telegraaf waren dit er 28.709, bij het AD 21.691.

De Volkskrant zag de papieren oplage met ruim 5000 kranten oplopen naar 238.165 en registreerde ook 10.000 digitale klanten meer dan in het eerste kwartaal van 2012. 

Bij het Financieele Dagblad ging het digitale klantenbestand met bijna 50.000 omhoog naar 59.831. De papieren oplage van het FD klom ook licht. Bij NRC zat de groei in de digitale lezers, de papieren oplage van NRC Handelsblad en NRC.Next daalde.

Lees meer over:
Tip de redactie