Reclamebureaus zien omzet verder dalen

DEN HAAG (AFN) - De economische crisis leidt ertoe dat het Nederlandse bedrijfsleven flink het mes zet in de reclameuitgaven.

Reclamemakers zagen hun omzet in het derde kwartaal met 6,5 procent dalen, waarmee ze tot de slechtst presterende branches onder de zakelijke dienstverleners behoren in ons land. Dat blijkt uit woensdag gepubliceerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Sinds de start van het jaar daalde de reclameomzet met 4,6 procent. ''De reclamebranche heeft duidelijk last van de recessie. Het is een van de dingen waar bedrijven als eerste op bezuinigen als het slecht gaat", zegt CBS-econoom Peter Hein van Mulligen. De omzetdaling werd volgens hem halverwege 2011 al ingezet.

Alleen architectenbureaus deden het nog slechter onder de zakelijke dienstverleners. Zij kampten met een omzetdaling van ruim 11 procent in het derde kwartaal.

Lees meer over:
Tip de redactie