Kwekkeboom en Van Dobben worden ‘premium’

AMSTERDAM - De eigenaar van de merken Kwekkeboom en Van Dobben, snackproducent Royaan Groep, heeft een nieuwe strategie onthuld na mislukte fusieplannen. Het bedrijf gaat voor “de bovenkant van de snackmarkt”.

Ook gaan de merknamen gebruikt worden voor meerdere snacks. “We nemen afstand van de schaalvergroting in deze markt en kiezen bewust voor kwaliteit”, zo laat bestuursvoorzitter Bart Bakker maandag weten in het Financieele Dagblad.

Volgens Bakker is het logisch dat Royaan de merken uitbouwt, want consumenten zijn volgens hem bereid meer te betalen voor een luxe snack.

Als onderdeel van de nieuwe strategie wil het bedrijf zijn snacks ook gaan leveren aan pompstations, sportkantines en bedrijfsrestaurants. Daarnaast wil Royaan meer samenwerken met zakelijke klanten door nieuwe producten te creëren, iets wat het al doet met McDonald’s en Pizzahut.

Eerder ging een fusie tussen Royaan en Ad van Geloven (onder andere Mora) niet door, vanwege extra eisen van mededingingsautoriteit NMa en een ongelukkige verstandshouding tussen de twee bedrijven.

Lees meer over:
Tip de redactie